Dlaczego warto myć samochód po deszczu?

Jednym z najważniejszych momentów na mycie samochodu jest czas bezpośrednio po opadach deszczu. Wiele osób myśli, że gdy samochód stoi pod deszczem, woda deszczowa zmyje z niego brud i sól. Nie jest to prawda. W rzeczywistości woda deszczowa może wyrządzić jeszcze więcej szkód niż pomóc.

Gdy pada deszcz, zbiera zanieczyszczenia i substancje szkodliwe z powietrza, a zjawisko to nazywane jest kwaśnym deszczem. Spójrz na zdjęcie po lewej stronie, to efekt wysuszonego deszczu na samochodzie. Kwaśny deszcz wyrył sobie drogę do lakieru i spowodował defekty. Jedynym sposobem na usunięcie wytrawionego lakieru jest wypolerowanie go przy użyciu polerki o podwójnym działaniu i profesjonalnych padów polerskich. Nawet po krótkich opadach deszczu woda deszczowa i zanieczyszczenia zbierają się na Twoim pojeździe. Woda deszczowa w końcu odparowuje, pozostawiając cienką warstwę zanieczyszczeń, które mogą uszkodzić wykończenie samochodu. Im dłużej pozostawiasz zanieczyszczenia i skażenia na lakierze Twojego samochodu, tym większe szkody wyrządza on na lakierze Twojego samochodu. Jeśli masz pod ręką ręcznik z mikrofibry do osuszania, śmiało wytrzyj samochód, aby plamy wody nie siedziały na powierzchni lakieru Twojego samochodu. Śnieg i śnieg może również powodować pewne szkodliwe skutki i są często potęgowane przez chemikalia w soli drogowej. Sole drogowe są bardzo szkodliwe dla powierzchni lakieru samochodu. Zaleca się mycie samochodu nie później niż 10 dni po jeździe po drodze posypanej solą drogową. Wiele osób jest bardzo zajętych, a czas zawsze odgrywa rolę. W rzeczywistości mycie samochodu, nawet raz na dwa tygodnie, może być świetnym sposobem na ochronę samochodu przed solą, która może zżerać zewnętrzną powłokę samochodu i powodować rdzę. Kiedy myjesz swój samochód, upewnij się, że myjesz go czystą wodą. Unikaj myjni, które używają wody z recyklingu do mycia samochodu. Ręczne mycie w domu jest zawsze najlepszym rozwiązaniem. Wiele myjni używa bardzo agresywnych "mydeł", które usuwają wosk i uszczelniacze z lakieru samochodu. Sól jest szczególnie szkodliwa pod samochodem, pod błotnikami i z tyłu pojazdu, ponieważ będzie się ona unosić za samochodem podczas jazdy.

Zawsze myj samochód tak szybko, jak to możliwe po jeździe w słonych warunkach. Po umyciu samochodu otwórz wszystkie drzwi, włazy i bagażniki i pozwól im wyschnąć lub osusz je ręcznie, aby nie zamarzły. Upewnij się, że usunąłeś śnieg i lód, który zagęścił się w studzienkach kół oraz pod lub przy błotnikach. Obszary te są bardzo podatne na uszkodzenia spowodowane rdzą, a pozostawienie śniegu i lodu wypełnionego solą drogową zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia uszkodzeń. Wnęki kół wypełnione śniegiem mogą również wpływać na sposób prowadzenia samochodu i utrudniać hamowanie, skręcanie i manewrowanie. W sezonie zimowym może zdarzyć się kilka dni, w których będzie wystarczająco ciepło, aby padał deszcz. Nie należy zakładać, że deszcz zmyje z samochodu całą sól. W rzeczywistości, często jest to dobry pomysł, aby kierować się prosto do myjni po deszczu lub temperatura jest cieplejsza niż 35 stopni. To dlatego, że sól może faktycznie jeść z zewnątrz samochodu szybciej, gdy robi się cieplej na zewnątrz. Zaleca się, aby uzyskać wykończenie ochronne, które utrzyma sól z robienia zbyt wiele szkód do samochodu. Jednym z najbardziej niesamowitych produktów, które oferujemy jest nasza powłoka ceramiczna ochrony lakieru. To jest odporny na sole drogowe, brud i zanieczyszczenia.

Podsumowując punkt tego samochodu wskazówka detailing, ręcznie umyć samochód jak najwięcej, zwłaszcza po jazdy w soli, a także po deszczu.

Autor

Michał Korzeniowski

Redakcja motoel.pl